על תפיסה אידאולוגית שונה של כבוד הילד בגישות: חינוך דמוקרטי וחינוך ולדורף (אנתרופוסופי) ועל המשמעויות המעשיות של שוני זה

הן חינוך דמוקרטי והן חינוך ולדורף שמים במרכז השקפת עולמם את הכבוד לילד/ה. שתי גישות אלו של חינוך אלטרנטיבי מעמידות במרכז השקפת עולמם את טובת הילד, אבל בצורה מאוד שונה. כיצד בא לידי ביטוי שוני זה, הן בתפיסה הפילוסופית והן במישור המעשי של לימוד והוראה? על שאלות אלו מנסה המאמר לתת תשובה. המאמר פורסם בכתב העת האקדמי: "במעגלי חינוך", כתב עת של מכללת דוד ילין.